Forest & Landscape | |||||||||||||
Earliest Possible Year | BSc. 3 year | ||||||||||||
Duration | Half a block | ||||||||||||
Credits | 7.5 (ECTS) | ||||||||||||
Course Level | SLING courses (Skovskolen) | ||||||||||||
Examination | Final Examination written examination Portfolio Examination All aids allowed Description of Examination: 7-point scale, external examiner | ||||||||||||
Organisation of Teaching | |||||||||||||
Block Placement | Blok 3 Week Structure: B | ||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||
1. Egen kompetenceafklaring: CV, jobansøgninger, jobsamtale 2. Rådgivning: rådgivningsroller/ konsulentroller, målgrupper, etik, rollespil 3. Konflikhåndtering: Løsningsmetoder, roller/ parter, borgerinddragelse, egen konfliktstrategi 4. Netværk: Funktion og formål, typer af netværk 5. Personlig gennemslagskraft: Kommunikation, feedback, assertion | |||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||
Forelæsningerne vil tilføre overblik over fagets tilhørende teori samt eksempler og cases. Der udover arbejdes med projekter, øvelser, rollespil m.m. | |||||||||||||
Learning Outcome | |||||||||||||
Formålet med kurset er at den studerende tilegner sig redskaber og metoder, som giver mulighed for at forstå sig selv i de forskellige formelle roller, som en færdiguddannet Skov- og landskabsingeniør professionelt skal agere i. Der sættes særlig fokus på de roller, hvor Skov- og landskabsingeniøren er i en erhvervsmæssig relation med kunder, chefer, borgere, offentlige myndigheder og andre interessenter. Formålet indebærer, at den studerende Videnfeltet - opnår viden om forskellige netværkstyper og deres muligheder og begrænsninger - opnår viden om de forskellige roller og jobfunktioner, som en skov- og landskabsingeniør typisk er ansat til at varetage overfor eksterne målgrupper Typer af færdigheder - kan anvende kommunikationsteorier i forhold til konkrete rådgivnings- og formidlingssituationer - kan agere som faglig rådgiver eller konsulent overfor interne og eksterne målgrupper - kan facilitere konkrete borgerinddragelsesprojekter - kan analysere en konfliktfyldt situation relateret til forholdet til/ eller mellem borgere, brugergrupper, kunder og lign. og foreslå løsningsorienterede metoder Kompetencer - kan reflektere over egen evne til at kommunikere og træffe beslutninger og udvikle denne - kan reflektere over egen rolle i konflikter og hvordan konflikter håndteres - kan reflektere over og udvikle egen gennemslagskraft i relationen til andre mennesker i det professionelle virke - kan reflektere over betydningen af forskellige interessenters natursyn og etiske ståsted i relation til kommunikationen med disse. - kan reflektere over forskellige roller en rådgiver/ konsulent kan vælge i forhold til en kunde, og forholde sig til hvad det betyder for resultatet af rådgivningen. - kan identificere og indgå i netværk samt vedligeholde egen netværksdeltagelse | |||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||
Mette Kristine Rask Jensen, mrj@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331595 | |||||||||||||
Study Board | |||||||||||||
Study Committee SLING | |||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||
| |||||||||||||