131301 Engineer Trainee Thesis

Details
Forest & Landscape
Earliest Possible YearBSc. 2 year
DurationOutside schedule
 
Credits15 (ECTS)
Course LevelSLING courses (Skovskolen)
 
ExaminationFinal Examination

oral examination


All aids allowed

Description of Examination: Den mundtlige eksaminationen er nærmere beskrevet i projektmanualen ved skov- og landskabsingeniøruddannelsen

Weight: Der gives én samlet karakter for det skriftlige produkt og den mundtlige præstation ved prøven.



7-point scale, external examiner
 
Organisation of TeachingNødebo
 
Block PlacementUdenfor blokstruktur
Week Structure: Udenfor ugestruktur
 
Teaching LanguageDanish
 
Course Contents
Projektkrav:

Emnet for virksomhedsprojektet udvælges i samarbejde med praktikstedet. Emnevalget bør tage udgangspunkt i aktuelle problemstillinger af interesse for både den studerende og praktikstedet. Den studerende skal have lejlighed til selv at foretage problemformuleringen.

I blok 2 eller senest i begyndelsen af blok 3 udarbejder den studerende et projektforslag for virksomhedsprojektet. I løbet af virksomhedspraktikken udarbejdes projektopgaven jf. beskrivelsen i projektmanualen. Der skal afsættes tid til opgaven, der samlet svarer til ca. 9 ugers studieindsats. Tiden til projektet indarbejdes i studieplanen, og fremdriften drøftes jævnligt under konferencetimerne.

Den faglige vejleder, som udpeges/godkendes af og blandt skolens eksaminationsberettigede faste og eksterne lærere, kan kontaktes løbende og kan, hvis der er behov for det, mødes med den studerende i løbet af perioden, hvor projekt, proces mv. kan drøftes.

Krav og formalia til projektrapporten samt bestemmelser omkring aflevering og eksamen er beskrevet i projektmanualen.
 
Teaching And Learning Methods
Projektarbejde. Se i øvrigt projektmanualen
 
Learning Outcome
Formålet er at den studerende under inddragelse af relevant teori og ved brug af en problemorienteret metode kan løse relevante, praktiske problemstillinger svarende til en skov- og landskabsingeniørs professionelle virkefelt og derigennem give grundlaget for at tilføre praktikvirksomheden værdi.

Dette indebærer at den studerende med udgangspunkt i problemstillingen kan:

- Skitsere projektet gennem problemanalyse, problemformulering, projektafgrænsning, metodevalg og målgruppe
- gennemføre det skitserede projekt med vægt på dataindsamling, løsningsforslag, diskussioner, konklusioner, perspektivering
- formidle de relevante elementer i projektet målrettet virksomheden og målgrupperne, skriftligt ved valg af hensigtsmæssige produkter og mundtligt ved den mundtlige eksamen
- overholde formalia
 
Course Litterature
Anders Dahl, Trine Dich, Tina Hansen og Vagn Olsen (2005): Styrk projektarbejdet. Biofolia.
 
Course Coordinator
Hans Becker-Larsen, hbl@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331592
 
Study Board
Study Committee SLING
 
Course Scope
project work410
examination10

420