Forest & Landscape | |||||||||
Earliest Possible Year | BSc. 2 year | ||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||
Credits | 15 (ECTS) | ||||||||
Course Level | SLING courses (Skovskolen) | ||||||||
Examination | Final Examination oral examination All aids allowed Description of Examination: Den mundtlige eksaminationen er nærmere beskrevet i projektmanualen ved skov- og landskabsingeniøruddannelsen Weight: Der gives én samlet karakter for det skriftlige produkt og den mundtlige præstation ved prøven. 7-point scale, external examiner | ||||||||
Organisation of Teaching | Nødebo | ||||||||
Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||
Course Contents | |||||||||
Projektkrav: Emnet for virksomhedsprojektet udvælges i samarbejde med praktikstedet. Emnevalget bør tage udgangspunkt i aktuelle problemstillinger af interesse for både den studerende og praktikstedet. Den studerende skal have lejlighed til selv at foretage problemformuleringen. I blok 2 eller senest i begyndelsen af blok 3 udarbejder den studerende et projektforslag for virksomhedsprojektet. I løbet af virksomhedspraktikken udarbejdes projektopgaven jf. beskrivelsen i projektmanualen. Der skal afsættes tid til opgaven, der samlet svarer til ca. 9 ugers studieindsats. Tiden til projektet indarbejdes i studieplanen, og fremdriften drøftes jævnligt under konferencetimerne. Den faglige vejleder, som udpeges/godkendes af og blandt skolens eksaminationsberettigede faste og eksterne lærere, kan kontaktes løbende og kan, hvis der er behov for det, mødes med den studerende i løbet af perioden, hvor projekt, proces mv. kan drøftes. Krav og formalia til projektrapporten samt bestemmelser omkring aflevering og eksamen er beskrevet i projektmanualen. | |||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||
Projektarbejde. Se i øvrigt projektmanualen | |||||||||
Learning Outcome | |||||||||
Formålet er at den studerende under inddragelse af relevant teori og ved brug af en problemorienteret metode kan løse relevante, praktiske problemstillinger svarende til en skov- og landskabsingeniørs professionelle virkefelt og derigennem give grundlaget for at tilføre praktikvirksomheden værdi. Dette indebærer at den studerende med udgangspunkt i problemstillingen kan: - Skitsere projektet gennem problemanalyse, problemformulering, projektafgrænsning, metodevalg og målgruppe - gennemføre det skitserede projekt med vægt på dataindsamling, løsningsforslag, diskussioner, konklusioner, perspektivering - formidle de relevante elementer i projektet målrettet virksomheden og målgrupperne, skriftligt ved valg af hensigtsmæssige produkter og mundtligt ved den mundtlige eksamen - overholde formalia | |||||||||
Course Litterature | |||||||||
Anders Dahl, Trine Dich, Tina Hansen og Vagn Olsen (2005): Styrk projektarbejdet. Biofolia. | |||||||||
Course Coordinator | |||||||||
Hans Becker-Larsen, hbl@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331592 | |||||||||
Study Board | |||||||||
Study Committee SLING | |||||||||
Course Scope | |||||||||
| |||||||||