Skov & Landskab | |||||||||
English title | Engineer Trainee Thesis | ||||||||
Tidligst mulig placering | Bachelor 2. år | ||||||||
Varighed | Udenfor blokstruktur | ||||||||
Pointværdi | 15 (ECTS) | ||||||||
Kursustype | SLING kurser (Skovskolen) | ||||||||
Eksamen | Sluteksamen mundtlig eksamen Alle hjælpemidler tilladt Beskrivelse af eksamen: Den mundtlige eksaminationen er nærmere beskrevet i projektmanualen ved skov- og landskabsingeniøruddannelsen Vægtning: Der gives én samlet karakter for det skriftlige produkt og den mundtlige præstation ved prøven. 7-trinsskala, ekstern censur | ||||||||
Rammer for undervisning | Nødebo | ||||||||
Blokplacering | Udenfor blokstruktur Ugestruktur: Udenfor ugestruktur | ||||||||
Undervisningssprog | Dansk | ||||||||
Kursusindhold | |||||||||
Projektkrav: Emnet for virksomhedsprojektet udvælges i samarbejde med praktikstedet. Emnevalget bør tage udgangspunkt i aktuelle problemstillinger af interesse for både den studerende og praktikstedet. Den studerende skal have lejlighed til selv at foretage problemformuleringen. I blok 2 eller senest i begyndelsen af blok 3 udarbejder den studerende et projektforslag for virksomhedsprojektet. I løbet af virksomhedspraktikken udarbejdes projektopgaven jf. beskrivelsen i projektmanualen. Der skal afsættes tid til opgaven, der samlet svarer til ca. 9 ugers studieindsats. Tiden til projektet indarbejdes i studieplanen, og fremdriften drøftes jævnligt under konferencetimerne. Den faglige vejleder, som udpeges/godkendes af og blandt skolens eksaminationsberettigede faste og eksterne lærere, kan kontaktes løbende og kan, hvis der er behov for det, mødes med den studerende i løbet af perioden, hvor projekt, proces mv. kan drøftes. Krav og formalia til projektrapporten samt bestemmelser omkring aflevering og eksamen er beskrevet i projektmanualen. | |||||||||
Undervisningsform | |||||||||
Projektarbejde. Se i øvrigt projektmanualen | |||||||||
Målbeskrivelse | |||||||||
Formålet er at den studerende under inddragelse af relevant teori og ved brug af en problemorienteret metode kan løse relevante, praktiske problemstillinger svarende til en skov- og landskabsingeniørs professionelle virkefelt og derigennem give grundlaget for at tilføre praktikvirksomheden værdi. Dette indebærer at den studerende med udgangspunkt i problemstillingen kan: - Skitsere projektet gennem problemanalyse, problemformulering, projektafgrænsning, metodevalg og målgruppe - gennemføre det skitserede projekt med vægt på dataindsamling, løsningsforslag, diskussioner, konklusioner, perspektivering - formidle de relevante elementer i projektet målrettet virksomheden og målgrupperne, skriftligt ved valg af hensigtsmæssige produkter og mundtligt ved den mundtlige eksamen - overholde formalia | |||||||||
Litteraturhenvisninger | |||||||||
Anders Dahl, Trine Dich, Tina Hansen og Vagn Olsen (2005): Styrk projektarbejdet. Biofolia. | |||||||||
Kursusansvarlig | |||||||||
Hans Becker-Larsen, hbl@life.ku.dk, Skov & Landskab/Skovskolen, Tlf: 35331592 | |||||||||
Studienævn | |||||||||
Studienævn SLING | |||||||||
Kursusbeskrivelsesomfang | |||||||||
| |||||||||