Forest & Landscape | |||||||||||||||||||
Earliest Possible Year | Post experience Master´s Programme | ||||||||||||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||||||||||||
Credits | 12 (ECTS) | ||||||||||||||||||
Course Level | Post experience masters programme | ||||||||||||||||||
Examination | Final Examination written examination and oral examination No aid allowed Description of Examination: Aflevering af projekt med efterfølgende mundtlig eksamen Weight: Projektet vægtes med ca. 70 %, den mundtlige præstation ca. 30 % 7-point scale, external examiner | ||||||||||||||||||
Requirement For Attending Exam | Deltagelse i begge internater og seminarer samt aflevering af projekt | ||||||||||||||||||
Organisation of Teaching | Undervisningen er koncentreret i to internater af hver 4 dages varighed samt to seminarer af hver en dags varighed. Den ene seminar foregår på engelsk, det andet foregår på dansk/skandinavisk | ||||||||||||||||||
Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||||||||
Optional Prerequisites | 150321 Module 2a: Local Economy and Business Development in Rural Areas 150331 Module 3a: Civic Society in Rural Areas 150341 Module 4a: Rural Development Practises and impacts Specialiseringsmodulerne 2a/2b, 3a/3b og 4a/4b anbefales forud for modul 5 | ||||||||||||||||||
Mandatory Prerequisites | 150310 Module 1: Dialoque, development and management in the rural regions II Modul 1 (bestået) er en forudsætning for optagelse på modul 5 | ||||||||||||||||||
Restrictions | 40 deltagere | ||||||||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||||||||
Kursets forelæsninger, seminarer, øvelser og projektarbejde vil med udgangspunkt i modul 1 og med anvendelse af viden og færdigheder fra de tre specialiseringsmodulerer fokuerer på tværgående emner og 'syntiteserende' løsningsmulighuder indenfor området. De vigtgiste emner der vil blive taget op omhandler: -landdistriktspolitik og landskabsforvaltning på forskellige nievauer - centrale aktører og deres rolle i formulering og implementering af relevante politikker - rammer for og indhold i politikevalueringer - konkrete eksempler på interessante tiltag De aktuelle offentlige tiltag på området (på tidspunktet for kursusafholdelsen)vil blive integreret i undervisningen og projektarbejdet vil blive tilrettelagt, så man får lejlighed til at arbejde bredt indenfor området og samtidig mulighed for at forberede sig til modul 6 (masterprojektet). | |||||||||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||||||
Studie- og undervisningsformen er tilpasset kursister, der vil videreuddanne sig sideløbende med et fuldtidsjobsets primære målrgruppe: arbejdsmarkedet. Den består af to intensive internater af 4 dages varighed samt to seminarer af 1 dags varighed. Forud for hvert internat/seminar udsendes relevant litteratur (50-200 sider), som kursisten skal læse. Internaterne består dels af oplæg fra interne og eksterne undervisere og af ekskursioner/feltstudier Der udarbejdes et (gruppe)projekt som forsvares ved mundtlig eksamen. Projektvejledningen foregår primært som fjernkorrespondance med enkelte møder. | |||||||||||||||||||
Learning Outcome | |||||||||||||||||||
Formålet med dette modul er at samle trådene fra de foregående tre linjemoduler samt modul 1 (fællesmodul) og betragte landdistriktsudvikling og landskabsforvaltning i et plan- og politikperspektiv. Landdistriktsudviklingen, herunder udvikling i en flersidig anvendelse af landskabet vil blive gennemgået som et samspil mellem de primære aktørers værdier og beslutninger og de relevante planer og politikker på området. Ved kursets afslutning skal den studerende: Vidensmål - give en udførlig oversigt over de vigtigste problemstillinger vedrørende udviklingen i danske landistrikter og kulturlandskaber -kunne præsentere en oversigt over centrale mål og midler inden dansk landdistriktspolitik og offentlig landskabsforvaltning - redegøre for sammenhænge (og mangel på sammehænge) mellem landdistriktspolitikse og landskabsforvaltningmæssige mål og midler Færdighedsmål - gennemføre politikanalyser af de centrale målsætninger og tilhørende reguleringsintrumenter - skitsere rammerne for ex post og ex ante evalueringer af politkker og planer indenfor området Kompetencemål - formulere forslag til politikker og planer indenfor landdistrikts- og landskabsområdet | |||||||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||||||
Hanne W. Tanvig, hwt@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331710 Jørgen Primdahl, jpr@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331822 | |||||||||||||||||||
Attendance Fee | |||||||||||||||||||
15.000 kr | |||||||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||||||
Study Committee MSN | |||||||||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||