Forest & Landscape | |||||||||||||||||||
Earliest Possible Year | Post experience Master´s Programme | ||||||||||||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||||||||||||
Credits | 12 (ECTS) | ||||||||||||||||||
Course Level | Post experience masters programme | ||||||||||||||||||
Examination | Final Examination written examination and oral examination No aid allowed Description of Examination: Aflevering af projekt med efterfølgende mundtlig eksamen Weight: Projektet vægtes med ca. 70 %, den mundtlige præstation ca. 30 % pass/fail, internal examiner Dates of Exam: 12 December 2006 | ||||||||||||||||||
Requirement For Attending Exam | Deltagelse i begge internater og seminarer samt aflevering af projekt | ||||||||||||||||||
Organisation of Teaching | Undervisningen er koncentreret i to internater af hver 3-4 dages varighed samt to seminarer af hver en dags varighed. Den ene seminar foregår på engelsk, det andet foregår på dansk/skandinavisk | ||||||||||||||||||
Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||||||||
Restrictions | 40 | ||||||||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||||||||
Regionaløkonomiske, sociologiske og landbrugsgeografiske teorier knyttet til Rural Development, baggrund, indhold og relevans i dansk sammenhæng vil udgøre en vigtig del af modulets faglige indhold. Herudover vil forskellige regionale "landdistrikts- og landskabstyper" blive gennemgået med udgangspunkt i konkrete eksempler. Endelig vil modulet rumme en introduktion til og anvendelse af relevante metoder og værktøjer. | |||||||||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||||||
Studie- og undervisningsformen er tilpasset kursister, der vil videreuddanne sig sideløbende med et fuldtidsjob. Undervisningen er koncentreret på to intensive internater af 4 dages varighed samt to seminarer af 1 dags varighed. Forud for hvert internat/seminar udsendes relevant litteratur (50-200 sider), som kursisten skal læse. Internaterne består dels af oplæg fra interne og eksterne undervisere og af ekskursioner/feltstudier. Der udarbejdes et (gruppe)projekt som forsvares ved mundtlig eksamen. Projektvejledningen foregår primært som fjernkorrespondance med enkelte møder. | |||||||||||||||||||
Learning Outcome | |||||||||||||||||||
Formålet med dette modul er at bibringe den studerende en grundlæggende forståelse af de strukturer og processer, der karakteriserer et typisk landdistrikt og dets forskellige kulturlandskaber. Det vil sige forhold knyttet til arealanvendelse, landskab, naturgrundlag, erhverv og mennesker (levevilkår, sociale, økonomiske og kulturelle forhold) - og deres indbyrdes for-skelligheder og samspil. Det indgår som en selvstænding formål at bibringe den studerende et overblik over de forskellige faglige discipliner som traditionelt har understøttet offentlige landdistriktspolitik og landskabsforvaltning. Ved kursets afslutning skal den studerende være istand til: Vidensmål: - Beskrive centrale drivkræfter for udviklingen i danske landdistrikter og kulturlandskaber - redegøre for hovedtendenser i de aktuelle udviklingstræk Færdighedsmål: - gennemføre basale analyser af tilstand og udviklingstræk i lokale landdstrikter og kulturlandskaber Kompetancemål: - formulere og analysere (selvstænding og som del af en gruppe) om et afgrænset problem vedrørende landdistrikter og kulturlandskabers situation og udvikling | |||||||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||||||
Jørgen Primdahl, jpr@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331822 Hanne W. Tanvig, hwt@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331710 | |||||||||||||||||||
Attendance Fee | |||||||||||||||||||
15.000 kr. | |||||||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||||||
Study Committee MSN | |||||||||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||