| Forest & Landscape | |||||||||||||||||||
| Earliest Possible Year | Post experience Master´s Programme | ||||||||||||||||||
| Duration | Outside schedule | ||||||||||||||||||
| Credits | 12 (ECTS) | ||||||||||||||||||
| Course Level | Post experience masters programme | ||||||||||||||||||
| Examination | Final Examination written examination and oral examination No aid allowed Description of Examination: Aflevering af projekt med efterfølgende mundtlig eksamen Weight: Projektet vægtes med ca. 70 %, den mundtlige præstation ca. 30 % 7-point scale, external examiner | ||||||||||||||||||
| Requirement For Attending Exam | Deltagelse i begge internater og seminarer samt aflevering af projekt | ||||||||||||||||||
| Organisation of Teaching | Undervisningen er koncentreret i to internater af hver 4 dages varighed samt to seminarer af hver en dags varighed. Den ene seminar foregår på engelsk, det andet foregår på dansk/skandinavisk | ||||||||||||||||||
| Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||||||||||||
| Teaching Language | Danish | ||||||||||||||||||
| Optional Prerequisites | 150321 Module 2a: Occupations in the Rural Regions 150331 Module 3a: The Rural Society 150341 Local rural development projects - opportunities and threats Specialiseringsmodulerne 2a/2b, 3a/3b og 4a/4b anbefales forud for modul 5 | ||||||||||||||||||
| Mandatory Prerequisites | 150310 Module 1: Dialoque, development and management in the rural regions II Modul 1 (bestået) er en forudsætning for optagelse på modul 5 | ||||||||||||||||||
| Restrictions | 40 deltagere | ||||||||||||||||||
| Course Objectives | |||||||||||||||||||
| x | |||||||||||||||||||
| Course Contents | |||||||||||||||||||
| Formålet med dette modul er at samle trådene fra de foregående tre linjemoduler samt modul 1 (fællesmodul) og betragte landdistriktsudvikling og landskabsforvaltning i et plan- og politikperspektiv. Landdistriktsudviklingen, herunder udvikling i en flersidig anvendelse af landskabet vil blive gennemgået som et samspil mellem de primære aktørers værdier og beslutninger og de relevante planer og politikker på området. | |||||||||||||||||||
| Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||||||
| Studie- og undervisningsformen er tilpasset kursister, der vil videreuddanne sig sideløbende med et fuldtidsjobsets primære målrgruppe: arbejdsmarkedet. Den består af to intensive internater af 4 dages varighed samt to seminarer af 1 dags varighed. Forud for hvert internat/seminar udsendes relevant litteratur (50-200 sider), som kursisten skal læse. Internaterne består dels af oplæg fra interne og eksterne undervisere og af ekskursioner/feltstudier Der udarbejdes et (gruppe)projekt som forsvares ved mundtlig eksamen. Projektvejledningen foregår primært som fjernkorrespondance med enkelte møder. | |||||||||||||||||||
| Learning Outcome | |||||||||||||||||||
| At den enkelte skal kunne syntetisere fra de tidligere moduler til en sammenhængende forståelse af betingelserne for udviklingen i landdistrikterne og af landskabet. De aktuelle offentlige tiltag på området vil blive integreret i undervisningen og projektundervisningen vil blive tilrettelagt, så man får lejlighed til at arbejde bredt indenfor området og samtidig mulighed for at forberede sig til modul 6 (masterprojektet). | |||||||||||||||||||
| Course Coordinator | |||||||||||||||||||
| Hanne Tanvig, hwt@cful.sdu.dk, Department of Economics and Natural Resources/, Phone: 35281842 Jørgen Primdahl, jpr@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331822 | |||||||||||||||||||
| Attendance Fee | |||||||||||||||||||
| 15.000 kr | |||||||||||||||||||
| Study Board | |||||||||||||||||||
| Study Committee MSN | |||||||||||||||||||
| Course Scope | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||