130603 Marketing

Details
Forest & Landscape
Earliest Possible YearBSc. 3 year
DurationOutside schedule
 
Credits6 (ECTS)
Course LevelBSc
 
ExaminationContinuous Assessment

written examination and oral examination


All aids allowed

Description of Examination: approved/not approved, no second examiner
 
Requirement For Attending ExamI stedet for afholdelse af eksamen stilles krav til deltagelse i undervisningen, som forudsætning for efterfølgende udstedelse af kursusbevis. Se nedenfor hvad der forstås ved deltagelse.
 
Organisation of Teaching
 
Teaching LanguageDanish
 
Areas of Competence the Course Will Address
Efter gennemført kursus:
- Kan du indgå i en diskussion og dialog om markedsføring.
- Kan du fastlægge grundlaget for en markedsføringsstrategi.
- Har du kendskab til de grundlæggende markedsføringsværktøjer og mekanismer
- Er du kompetent i diciplinen grundlæggende markedsføringsplanlægning
- Er du bevidst om hvornår og hvorfor det i markedsføringen er vigtigt at trække på kompetente og professionelle sparringspartnere.
 
Course Objectives
Kursets overordnede målsætning er at øge kompetenceniveauet inden for markedsføringsdiciplinen. Det ønsker vi at gøre gennem:
- Øget kendskab til markedsføringsmekanismer.
- Operationelle værktøjer til markedsføringsplanlægningen.
- Praktiske øvelser og relevante cases.
 
Course Contents
Kernen i al markedsføring er at forandre den situation der eksisterer i dag til en ny. Teoretisk vil kurset introducere dig til nogle operationelle markedsføringsværktøjer, der er plukket fra såvel markedsførings som kommunikationsverdenen. De teroretiske modeller vil gennem øvelse blive omsat til praksis i løbet af de tre uger kurset varer.

Deltagelse i undervisningen som forudsætning for kursusbevis forstås som følger:
- Aflevering og fremlæggelse af markedsføringsplan, der opfylder kravene i kursets målsætning.
- Deltage i alle kursets cases, ekskursioner samt indlæg fra eksterne oplægsholdere og fremlæggelse af tilhørende opgaveløsninger.
 
Teaching And Learning Methods
Kurset vil være en vekselvirkning mellem selvstudie/forberedelse, teoretiske oplæg, praktiske øvelser, inspirerende foredrag, field trips samt casearbejde - individuelt eller i grupper. Som afslutning forenes teori og praksis i en casebaseret markedsføringsplan.
 
Learning Outcome
Fremgår af kursets kompetenceområder
 
Course Litterature
Der udleveres et kompendium undervejs i kurset, med relevante modeller, artikler og øvelser.

Relevant litteratur/udvalgte afsnit:
Ole Hvidt, Børge Rasmussen, Christian Samsø: "Markedsføring - generel teori og praksis" amrts 1998, 1. udgave, Forlaget Gyldendal
Gregers Mansfeldt m.fl.: "Markedsføringsplanlægning", Forlaget Gyldendal 1998.
 
Course Coordinator
Anne Nysted Christophersen, anyc@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331623
 
Study Board
Study Committee SLING
 
Course Scope