Forest & Landscape | |||||||||
Earliest Possible Year | BSc. 3 year | ||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||
Credits | 10 (ECTS) | ||||||||
Course Level | BSc | ||||||||
Examination | Final Examination oral examination All aids allowed Description of Examination: Eksaminationen foretages individuelt med udgangspunkt i bachelorprojektet. 7-point scale, external examiner | ||||||||
Organisation of Teaching | SLing-kursus, Nødebo | ||||||||
Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur, uge 19-26 | ||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||
Areas of Competence the Course Will Address | |||||||||
Ved udarbejdelse af bachelorprojektet skal den studerende selvstændigt demonstrere følgende kvalifikationer: Viden: · Kende til faglige termer og begreber knyttet til projektets faglige felt og anvende dem korrekt. · Kunne redegøre for den teori og de metoder, der er relevante i forhold til problemfeltet Færdigheder · Kunne udvælge, analysere og afgrænse en konkret drifts-, pleje- eller forvaltningsopgave relateret til skov, park eller naturområder i det åbne land. · Kunne formulere en problemformulering og opstille en konkret målsætning for opgaven · Kunne analyse og bearbejde teorier i forhold til det konkrete problemfelt · Kunne udarbejde konkrete fagligt velfunderede forslag til løsning af en forvaltnings-, pleje- eller driftsrelateret problemstilling samt kunne vurdere og diskutere kvaliteten af dette løsningsforslag · Kunne anvende videnskabelig metode · Kunne formidle (både mundtligt og skriftligt) løsningsforslaget samt de bagvedliggende faglige analyser og begrundelser på en hensigtsmæssig og veldisponeret måde og ved valg af produkter, der passer til målgruppen. Den skriftlige formidling skal have en sproglig standard, så formulerings- og staveproblemer ikke har betydning for helhedsindtrykket og forståelsen af de faglige budskaber. Kompetencer · Kunne inddrage og anvende uddannelsens kerne- og temafag mv. relevant og veldisponeret i projektets forskellige faser. · Kunne perspektivere et løsningsforslag i forhold til dets anvendelighed og dets værdi i praksis. · Kunne reflektere over egen læringsproces i projektforløbet | |||||||||
Course Objectives | |||||||||
se målbeskrivelsen. | |||||||||
Course Contents | |||||||||
Bachelorprojektet udarbejdes som et individuelt projekt og udarbejdes på baggrund af en selvvalgt problemstilling inden for rammerne af målsætningen for bachelorprojektet. Et hovedkriterie for valg af problemstilling er at projektet skal svare til, hvad en Skov- og landskabsingeniør kan møde i deres professionelle virke. Kursuslederen ved bachelorprojektet kan sætte grænser for valg af geografisk område for projektet, hvis praktiske eller resursemæssige forhold betinger det. Særlige krav til Projektrapportens udformning er beskrevet i et notat om retningslinier for bachelorprojektet. | |||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||
Se notat om retningslinier for bachelorprojektet. | |||||||||
Learning Outcome | |||||||||
En skov- og landskabsingeniør skal kunne løse konkrete planlægningsorienterede problemer og opgaver stillet af private ejere, konsulenter, virksomheder eller offentlige forvaltninger. Løsningen skal foretages på et faglig velkvalificeret grundlag. Dette grundlag skal kunne formidles til opgavestilleren. | |||||||||
Course Coordinator | |||||||||
Anne-Kristine Sverdrup Lauridsen, akla@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331580 | |||||||||
Study Board | |||||||||
Study Committee SLING | |||||||||
Course Scope | |||||||||
| |||||||||