130401 Problembased Projects

Details
Forest & Landscape
Earliest Possible YearBSc. 1 year
DurationOutside schedule
 
Credits5 (ECTS)
Course LevelBSc
 
Examinationoral examination


All aids allowed

Description of Examination: Aflevering af og deltagelse i en række obligatorisk studieaktiviteter. Herunder projektrapport, mundtlig fremlæggelse samt efterskrift. Se iøvrigt lektionsplan.

approved/not approved, internal examiner
 
Organisation of TeachingSLing-kursus, Nødebo
 
Block PlacementUdenfor blokstruktur
Week Structure: Udenfor ugestruktur
 
Teaching LanguageDanish
 
Areas of Competence the Course Will Address
Den studerende skal opnå en forståelse for principperne og elementerne i problemorienteret projektarbejde. Herunder en overordnet forståelse for de forskellige faser, som et traditionelt problemorienteret projekt nødvendigvis må gennemløbe samt hvad disse faser indeholder. Den studerende skal opnå erfaring i at arbejde problemorienteret ved at gennemføre de ovennævnte faser i et konkret projekt. Den studerende skal tilegne sig nogle konkrete redskaber til at optimere samarbejdet i grupperne samt reflektere over erkendelses- og læreprocesen i et sådant projektarbejde. Den studerende skal opnå færdigheder i rapportteknik. Herunder kildehåndtering m.m. Personlige kompetencer: Samarbejdsevne Helhedsopfattelse Problemløsning Holdningskompetence
 
Course Objectives
Færdigheder i at kunne håndtere mange typer af problemstillinger og søge løsningsmuligheder og kunne formidle disse er af største betydning, både under studiet og for skov- og landskabsingeniørens praktiske dagligdag.
 
Course Contents
Følgende elementer indgår i kurset: Brainstorm Problemidentifikation Problemafgrænsning Problemanalyse Arbejdstilrettelæggelse Rapportopbygning Kildehåndtering Kriterier for projektkvalitet Udarbejdelse af faglig rapport Reflektion over egen læreproces og over samarbejdet i studiegruppen. Forskellige fremlæggelsesformer (medier) og tilbagemelding fra lærere og holdkammerater
 
Teaching And Learning Methods
Undervisningen foregår i form af diskussioner, forelæsninger, gruppearbejde og projektarbejde. Projektet udarbejdes i en studiegruppe som et problemorienteret projekt indenfor et relevant emneområde for uddannelsen.
 
Learning Outcome
Fremgår af kursets kompetenceområder
 
Course Litterature
Dahl, A., T. Dich, T. Hansen og V. Olsen (2005): Styrk projektarbejdet - en redskabsbog til problemorienteret projektarbejde. 1.udgave. Biofolia, Frederiksberg.
 
Course Coordinator
Mette Kristine Rask Jensen, mrj@life.ku.dk, Danish Centre for Forest, Landscape and Planning/Skovskolen, Phone: 35331595
 
Study Board
Study Committee SLING
 
Course Scope
lectures15
Colloquia10
project work115
supervision5
examination5

150