| Forest & Landscape | |||||||||||||||
| Earliest Possible Year | BSc. 1 year | ||||||||||||||
| Duration | Outside schedule | ||||||||||||||
| Credits | 5 (ECTS) | ||||||||||||||
| Course Level | BSc | ||||||||||||||
| Examination | oral examination All aids allowed Description of Examination: Aflevering af og deltagelse i en række obligatorisk studieaktiviteter. Herunder projektrapport, mundtlig fremlæggelse samt efterskrift. Se iøvrigt lektionsplan. approved/not approved, internal examiner | ||||||||||||||
| Organisation of Teaching | SLing-kursus, Nødebo | ||||||||||||||
| Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||||||||
| Teaching Language | Danish | ||||||||||||||
| Areas of Competence the Course Will Address | |||||||||||||||
| Den studerende skal opnå en forståelse for principperne og elementerne i problemorienteret projektarbejde. Herunder en overordnet forståelse for de forskellige faser, som et traditionelt problemorienteret projekt nødvendigvis må gennemløbe samt hvad disse faser indeholder. Den studerende skal opnå erfaring i at arbejde problemorienteret ved at gennemføre de ovennævnte faser i et konkret projekt. Den studerende skal tilegne sig nogle konkrete redskaber til at optimere samarbejdet i grupperne samt reflektere over erkendelses- og læreprocesen i et sådant projektarbejde. Den studerende skal opnå færdigheder i rapportteknik. Herunder kildehåndtering m.m. Personlige kompetencer: Samarbejdsevne Helhedsopfattelse Problemløsning Holdningskompetence | |||||||||||||||
| Course Objectives | |||||||||||||||
| Færdigheder i at kunne håndtere mange typer af problemstillinger og søge løsningsmuligheder og kunne formidle disse er af største betydning, både under studiet og for skov- og landskabsingeniørens praktiske dagligdag. | |||||||||||||||
| Course Contents | |||||||||||||||
| Følgende elementer indgår i kurset: Brainstorm Problemidentifikation Problemafgrænsning Problemanalyse Arbejdstilrettelæggelse Rapportopbygning Kildehåndtering Kriterier for projektkvalitet Udarbejdelse af faglig rapport Reflektion over egen læreproces og over samarbejdet i studiegruppen. Forskellige fremlæggelsesformer (medier) og tilbagemelding fra lærere og holdkammerater | |||||||||||||||
| Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||
| Undervisningen foregår i form af diskussioner, forelæsninger, gruppearbejde og projektarbejde. Projektet udarbejdes i en studiegruppe som et problemorienteret projekt indenfor et relevant emneområde for uddannelsen. | |||||||||||||||
| Learning Outcome | |||||||||||||||
| Fremgår af kursets kompetenceområder | |||||||||||||||
| Course Litterature | |||||||||||||||
| Dahl, A., T. Dich, T. Hansen og V. Olsen (2005): Styrk projektarbejdet - en redskabsbog til problemorienteret projektarbejde. 1.udgave. Biofolia, Frederiksberg. | |||||||||||||||
| Course Coordinator | |||||||||||||||
| Mette Kristine Rask Jensen, mrj@life.ku.dk, Danish Centre for Forest, Landscape and Planning/Skovskolen, Phone: 35331595 | |||||||||||||||
| Study Board | |||||||||||||||
| Study Committee SLING | |||||||||||||||
| Course Scope | |||||||||||||||
| |||||||||||||||