Forest & Landscape | |||||||||||||||||||
Earliest Possible Year | |||||||||||||||||||
Duration | One block | ||||||||||||||||||
Credits | 15 (ECTS) | ||||||||||||||||||
Course Level | MSc | ||||||||||||||||||
Examination | Final Examination written examination and oral examination All aids allowed Description of Examination: Bedømmelse af projektrapport samt mundtlig fremstilling. Der gives en samlet karakter, baseret på projektrapporten og den mundtlige eksamen. Weight: Projektrapporten vægtes med 80% og den mundtlige eksamen med 20%. 13-point scale, external examiner | ||||||||||||||||||
Requirement For Attending Exam | Aflevering af projektrapport. | ||||||||||||||||||
Organisation of Teaching | Der afholdes forelæsninger og seminarer samt en 3 dagsekskursion i kurset første to uger. I 5. eller 6. undervisningsuge afholdes en 5 dagsekskursion til udlandet. De øvrige dage er reserveret til projektarbejde | ||||||||||||||||||
Block Placement | Blok 4 Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||||||||
Optional Prerequisites | Landskabsøkologi, Natursyn og landskabsværdier, Forvaltningsret, Landskabsforvaltning - politik, teori og metode | ||||||||||||||||||
Areas of Competence the Course Will Address | |||||||||||||||||||
Grundvidenskab: Begribe og håndtere landskabets forvaltningspraksis i et multifunktionelt perspektiv. Dette omfatter anvendelse af grundlæggende teorier til forståelse af (1) sammenhængene mellem landskabets strukturer, funktioner og forandringer og måden hvorpå disse påvirkes af den private landskabsforvaltning samt (2) samspillet mellem den offentlige og den private landskabsforvaltning Teknologi og produktion: Opnå erfaringer med politikanalyse gennem cases tilpasset det efterfølgende "projektområde" Opnå forståelse af landskabsforvaltningsproblemer og løsninger i andre lande gennem litteratur-studier og ekskursion. Opnå erfaringer med udarbejdelse af forvaltningsmæssige helhedsløsninger for landskabet ved hjælp af problemformulering, multi-metodologi tilpasset problemet og udarbejdelse af løsningsforslag til en fremtidig landskabs-forvaltning baseret på en helhedsorienteret tilgang. Etik og værdier: Arbejde projekt- og problemorienteret på tværs af fagrænser | |||||||||||||||||||
Course Objectives | |||||||||||||||||||
Kursets primære opgave er at fungere som 'syntesekursus', dvs. give færdigheder i relevante teoriers og metoders samlede anvendelse ved udarbejdelse af helhedsløsninger | |||||||||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||||||||
Offentlige landskabsforvaltningsopgaver på forskellige niveauer; analyser af praktiske problemer og konkrete politikker i landskabsforvaltningen herunder samspillet mellem ejeres og brugeres praktiske landskabsforvaltning og de offentlige rammer herfor;udarbejdelse af forskellige planer og politikker til bruge indenfor landskabsforvaltningen | |||||||||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||||||
Undervisningen gives dels som forelæsninger, seminarer og ekskursioner,dels som vejledning ved projektarbejdet. Forelæsninger og seminarer koncentreres i de første uger af kurset. I den første del af kurset afholdes også en 3-dages ekskursion til en relevant kommune i landet. Under ekskursionen dannes der projektgrupper og grupperne vælger et projektemne som de arbejder med i resten af kursusforløbet. Det anbefales at der arbejdes i grupper af 3-5 personer. Grupper større end 6 personer accepteres ikke. Projekterne skal indeholde både en beskrivende-analyserende del og en forslagsdel. | |||||||||||||||||||
Course Litterature | |||||||||||||||||||
Der undervises efter et kompendium bestående af danske og udenlandske artikler og uddrag fra bøger. Kompendiet fornyes hvert år | |||||||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||||||
Lone Søderkvist Kristensen, lokr@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331831 | |||||||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||||||
Study Committee NSN | |||||||||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||