310005 Landscape Architecture in Overall Planning

Details
Forest & Landscape
Earliest Possible YearBSc. 2 year to BSc. 3 year
DurationOne block
 
Credits7.5 (ECTS)
Course LevelBSc
 
ExaminationFinal Examination

written examination and oral examination

Portfolio Examination


All aids allowed

Description of Examination: Ved mundtlig eksamen præsenteres projektmateriale; derefter kortfattet spørgerunde til projekt efterfulgt af en kommentarrunde fra eksaminator og censor.

Weight: Der foretages en helhedsvurdering af både projekt og fremlæggelse med tyngden (80%) lagt på projektet.



13-point scale, external examiner
 
Requirement For Attending Exam- at det i opgavebeskrivelsen krævede projektmateriale er indleveret konditionsmæssigt og rettidigt.
 
Organisation of TeachingTo på hinanden følgende forelæsninger pr uge; herefter øvelser, hvortil der knyttes tegnebordsvejledning i grupper (alternativt individuelt). Én til to ekskursioner i Øresundsregionen
 
Block PlacementBlok 4
Week Structure: A
 
Teaching LanguageDanish
 
Optional PrerequisitesHistorie og repræsentation i Landskabsarkitektur, Landskabsanalyse, Miljø- og planlovgivning
 
Restrictionsmax.40 - på grund af den nødvendige intensive undervisning ved tegnebordene (individuel vejledning) samt den studerendes manglende forhåndskendskab til fagdisciplinen.
 
Areas of Competence the Course Will Address
De grundvidenskabelige kompetencer består i at formulere en fysisk problemstilling inden for det landskabsfaglige områdes større skala, analysere og programmere denne, samt give indledende anvisninger på, hvordan en fysisk besvarelse kunne tage sig ud. Niveauet er 4: Overføre teorier og principper til nye situationer.

Kompetencer m.h.t. teknologi og produktion omfatter forståelse for byernes og byplanlægningens historie set i forhold til landskabsarkitektfaget. Niveauet er 4: Anvende principper på situationer der ligner.

Kompetencer m.h.t. etik og værdier omfatter evne til at reflektere over og tale om sammenhængen mellem analyse og formstudier. Niveauet er 4: kan diskutere ud fra et organiseret værdisystem.

 
Course Objectives
Det er kursets målsætning at introducere en arbejdsfacon, som kombinerer det registrerende og analyserende individs evner til at indfange indtryk med en mere fabulerende kreativ proces, der udmønter sig i fysiske og planstrategiske forslag i den landskabsfagets større skalaområde.
 
Course Contents
Kurset består af ugentlige dobbeltforelæsninger, der både har en almendannende (byhistorisk) karakter samt blotlægger metoder og arbejdsformer om sammenhængen mellem analyse og formstudier.
Desuden indeholder forelæsningsrækken en bred orientering om landskabsfagets historiske og aktuelle positioner samt generelle vilkår for arbejdet i praksis.

Forelæsninger suppleres løbende under indtryk at samfundets almindelige strukturelle udvikling.

Sideløbende med forelæsninger stilles en gennemgående opgave, som skal besvares via arbejdsfaserne registrering, analyse, programmering og projekt. Heri indgår projektets grafiske fremstilling.

Til opgaveudviklingen gennemføres ugentlig vejledning individuelt eller i grupper.

En til to ekskursioner på hver en dag til destinationer i Øresundsregionen indlægges i undervisningsforløbet.
 
Teaching And Learning Methods
Der foretages individuelle noter i logbog fra forelæsningerne. Projektarbejdet gennemføres individuelt eller (fortrinsvis) i grupper. Der vejledes enten individuelt eller i grupper.
 
Course Litterature
meddeles ved forelæsningerne.
 
Course Coordinator
Dennis Lund, dl@mgarkitekter.dk, Danish Centre for Forest, Landscape and Planning/Unit of Landscape, Phone: 3528
 
Study Board
Study Committee NSN
 
Course Scope
lectures32
preparation96
Excursions16
supervision60
examination2

206