Forest & Landscape | |||||||||||||||||||
Earliest Possible Year | Post experience Master´s Programme | ||||||||||||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||||||||||||
Credits | 12 (ECTS) | ||||||||||||||||||
Course Level | Post experience masters programme | ||||||||||||||||||
Examination | Final Examination written examination and oral examination No aid allowed Description of Examination: Aflevering af projekt med efterfølgende mundtlig eksamen Weight: Projektet vægtes med ca. 70 %, den mundtlige præstation ca. 30 % 13-point scale, external examiner Dates of Exam: 12 December 2006 | ||||||||||||||||||
Requirement For Attending Exam | Deltagelse i begge internater og seminarer samt aflevering af projekt | ||||||||||||||||||
Organisation of Teaching | Undervisningen er koncentreret i to internater af hver 4 dages varighed samt to seminarer af hver en dags varighed. Den ene seminar foregår på engelsk, det andet foregår på dansk/skandinavisk | ||||||||||||||||||
Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur, Internat 1: d. 29. august til 1. september Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur, Seminar 1: d. 28. september Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur, Seminar 2: d. 23. oktober Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur, Internat 2: d. 7. november til 10. november Seminar 2 erstattes muligvis af en tema/vejledningsdag d. 30. november | ||||||||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||||||||
Optional Prerequisites | 150321 Module 2a: Occupations in the Rural Regions 150331 150341 Specialiseringsmodulerne 2a/2b, 3a/3b og 4a/4b anbefales forud for modul 5 | ||||||||||||||||||
Mandatory Prerequisites | 150310 Module 1: Dialoque, development and management in the rural regions II Modul 1 (bestået) er en forudsætning for optagelse på modul 5 | ||||||||||||||||||
Restrictions | 40 deltagere | ||||||||||||||||||
Course Objectives | |||||||||||||||||||
At den enkelte skal kunne syntetisere fra de tidligere moduler til en sammenhængende forståelse af betingelserne for udviklingen i landdistrikterne og af landskabet. De aktuelle offentlige tiltag på området vil blive integreret i undervisningen og projektundervisningen vil blive tilrettelagt, så man får lejlighed til at arbejde bredt indenfor området og samtidig mulighed for at forberede sig til modul 6 (masterprojektet). | |||||||||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||||||||
Formålet med dette modul er at samle trådene fra de foregående tre linjemoduler samt modul 1 (fællesmodul) og betragte landdistriktsudvikling og landskabsforvaltning i et plan- og politikperspektiv. Landdistriktsudviklingen, herunder udvikling i en flersidig anvendelse af landskabet vil blive gennemgået som et samspil mellem de primære aktørers værdier og beslutninger og de relevante planer og politikker på området. | |||||||||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||||||
Studie- og undervisningsformen er tilpasset kursister, der vil videreuddanne sig sideløbende med et fuldtidsjobsets primære målrgruppe: arbejdsmarkedet. Den består af to intensive internater af 4 dages varighed samt to seminarer af 1 dags varighed. Forud for hvert internat/seminar udsendes relevant litteratur (50-200 sider), som kursisten skal læse. Internaterne består dels af oplæg fra interne og eksterne undervisere og af ekskursioner/feltstudier Der udarbejdes et (gruppe)projekt som forsvares ved mundtlig eksamen. Projektvejledningen foregår primært som fjernkorrespondance med enkelte møder. | |||||||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||||||
Hanne Tanvig, hwt@cful.sdu.dk, Department of Economics and Natural Resources/, Phone: 35281842 Jørgen Primdahl, jpr@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331822 Morten Stenak, mste@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Urban and landscape studies, Phone: 35331844 | |||||||||||||||||||
Attendance Fee | |||||||||||||||||||
15.000 kr | |||||||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||||||
Study Committee MSN | |||||||||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||