| Forest & Landscape | |||
| Earliest Possible Year | BSc. 1 year to BSc. 3 year | ||
| Duration | Outside schedule | ||
| Credits | 9 (ECTS) | ||
| Course Level | BSc | ||
| Examination | Final Examination oral examination All aids allowed Description of Examination: 13-point scale, external examiner | ||
| Requirement For Attending Exam | Udarbejdelse af ekskursionsrapport | ||
| Organisation of Teaching | Skovskolen, Nødebo | ||
| Block Placement | Udenfor blokstruktur | ||
| Teaching Language | Danish | ||
| Areas of Competence the Course Will Address | |||
| Skov- og landskabssektoren indgår i og er i mange sammenhænge afhængig af overnationale forhold. Kendskab til internationale politikker og sektorens vilkår i andre lande er af stor betydning for skov- og landskabsingeniører - hvad enten de arbejder i udlandet eller herhjemme | |||
| Course Objectives | |||
| Den studerende skal . have viden om væsentlige økologiske og samfundsmæssige forhold af betydning for skov- og landskabsforvaltningen i andre lande, herunder udviklingslande og lande med overgangsøkonomi . opnå færdigheder i at planlægge og gennemføre arbejdsopgaver, der involverer international deltagelse . udvikle forståelse for, hvorledes forskellige kulturelle, sociale og naturgivne omstændigheder sætter de overordnede rammer for skov- og landskabsforvaltningen | |||
| Course Contents | |||
| Introduktion til klodens vegetationszoner Bæredygtig skovdrift; definitioner og praktiske eksempler fra europæiske, nordamerikanske og 3. verdens lande, herunder ikke-sved-produkter, agroforestry systemer, økoturisme, erosion Europæisk og international skovpolitik Natur og nationalparker og reservater; formål og praktiske eksempler. Europæisk og international naturbeskyttelse EU's politikker og støtteordninger af relevans for skov- og landskabssektoren Emner i relation til de valgte fokusområder for udlandsekskursionen bearbejdes før, under og efter ekskursionen | |||
| Teaching And Learning Methods | |||
| Undervisningen foregår som holdundervisning, opgaver, gruppediskussioner, gruppearbejde, en udlandsekskursion (1 uge) og en fælles afrapportering. Hele kurset afvikles indenfor ca. 7 uger fra semestrets start og inden efterårsferien. De studerende gennemfører i grupper et teoretisk projekt, der er relevant for den fælles udlandseksursion. Projektet udarbejdes løbende under kurset og gerne i kontakt med institutioner eller studerende fra det land, der besøges under udlandsekskursionen. Holdet planlægger og gennemfører en samlet udlands-ekskursion med fokus på skov- og landskabsforvaltning. Ekskursionen afrapporteres samlet. Valg af ekskursionsmål fastlægges af holdet i samspil med uddannelsen inden afslutningen af 4. semester. De studerende er selv ansvarlige for at organisere og finansiere studieturen i løbet af 5. og 6. semester. Lærergruppen bistår i forbindelse med programlægning mm. Det tilstræbes, at to lærere deltager i udlandsekskursionen. | |||
| Course Litterature | |||
| Materialesamling der kan købes inden kursusstart | |||
| Course Coordinator | |||
| Anne-Kristine Sverdrup Lauridsen, akla@life.ku.dk, Forest & Landscape Denmark/Skovskolen, Phone: 35331580 | |||
| Study Board | |||
| Study Committee SLING | |||
| Course Scope | |||