Forest & Landscape | |||||||||||||||
Earliest Possible Year | BSc. 1 year | ||||||||||||||
Duration | Outside schedule | ||||||||||||||
Credits | 5 (ECTS) | ||||||||||||||
Course Level | BSc | ||||||||||||||
Examination | oral examination All aids allowed Description of Examination: Aflevering af og deltagelse i en række obligatorisk studieaktiviteter. Herunder projektrapport, mundtlig fremlæggelse samt efterskrift. Se iøvrigt lektionsplan. approved/not approved, internal examiner | ||||||||||||||
Organisation of Teaching | SLing-kursus, Nødebo | ||||||||||||||
Block Placement | Udenfor blokstruktur Week Structure: Udenfor ugestruktur | ||||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||||
Areas of Competence the Course Will Address | |||||||||||||||
Den studerende skal opnå en forståelse for principperne og elementerne i problemorienteret projektarbejde. Herunder en overordnet forståelse for de forskellige faser, som et traditionelt problemorienteret projekt nødvendigvis må gennemløbe samt hvad disse faser indeholder. Den studerende skal opnå erfaring i at arbejde problemorienteret ved at gennemføre de ovennævnte faser i et konkret projekt. Den studerende skal tilegne sig nogle konkrete redskaber til at optimere samarbejdet i grupperne samt reflektere over erkendelses- og læreprocesen i et sådant projektarbejde. Den studerende skal opnå færdigheder i rapportteknik. Herunder kildehåndtering m.m. Personlige kompetencer: Samarbejdsevne Helhedsopfattelse Problemløsning Holdningskompetence | |||||||||||||||
Course Objectives | |||||||||||||||
Færdigheder i at kunne håndtere mange typer af problemstillinger og søge løsningsmuligheder og kunne formidle disse er af største betydning, både under studiet og for skov- og landskabsingeniørens praktiske dagligdag. | |||||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||||
Følgende elementer indgår i kurset: Brainstorm Problemidentifikation Problemafgrænsning Problemanalyse Arbejdstilrettelæggelse Rapportopbygning Kildehåndtering Kriterier for projektkvalitet Udarbejdelse af faglig rapport Reflektion over egen læreproces og over samarbejdet i studiegruppen. Forskellige fremlæggelsesformer (medier) og tilbagemelding fra lærere og holdkammerater | |||||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||
Undervisningen foregår i form af diskussioner, forelæsninger, gruppearbejde og projektarbejde. Projektet udarbejdes i en studiegruppe som et problemorienteret projekt indenfor et relevant emneområde for uddannelsen. | |||||||||||||||
Course Litterature | |||||||||||||||
Dahl, A., T. Dich, T. Hansen og V. Olsen (2005): Styrk projektarbejdet - en redskabsbog til problemorienteret projektarbejde. 1.udgave. Biofolia, Frederiksberg. | |||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||
Mette Kristine Rask Jensen, mrj@life.ku.dk, Danish Centre for Forest, Landscape and Planning/Skovskolen, Phone: 35331595 | |||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||
Study Committee SLING | |||||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||||
| |||||||||||||||