Forest & Landscape | |||
Earliest Possible Year | BSc. 2 year | ||
Duration | Outside schedule | ||
Credits | 19 (ECTS) | ||
Course Level | BSc | ||
Examination | Final Examination oral examination Practical Examination All aids allowed Description of Examination: 13-point scale, external examiner | ||
Organisation of Teaching | |||
Teaching Language | Danish | ||
Areas of Competence the Course Will Address | |||
Kompetenceudvikling Undervisningen i dette fag tilrettelægges, så den navnlig giver mulighed for at styrke følgende generelle og personlige kompetencer: · Helhedsopfattelse · Problemløsning · Handlingskompetence · Projektstyring | |||
Course Objectives | |||
Temaet og den tilknyttede projektopgave er et praksisorienteret forløb, hvor der arbejdes med syntese af biologiske, tekniske og økonomiske betragtningsvinkler, navnlig med hensyn til planlægning og gennemførelse af væsentlige operationer for skov og landskab. Et vigtigt element udgøres af færdighed i præcist at kunne beskrive arbejdsopgaverne til udførelse af eget markpersonale eller entreprenører. Temaundervisningen er tæt på jobsituationer for mange skov- og landskabsingeniører. | |||
Course Contents | |||
"Anlæg og pleje" er det afsluttende temafag på 1. del og udgør således syntesen på 1. dels kernefag og øvrige studieaktiviteter. Temaet og projektarbejdet bliver hermed et vigtigt rygstød for at kunne benytte virksomhedspraktikken i en målrettet læring. I temaet er der navnlig fokus på behandlingen af de enkelte elementer og de enkelte lokaliteter i skov og landskab. Følgende emner tages op i faget: Forskellige metoder til anlæg og pleje af · skovkulturer og -bevoksninger . læhegn, skovbryn og remiser · vandhuller · rekreative anlæg · juletræer og pyntegrønt · græsarealer · sten- og jorddiger · skovrejsning på agerjord Forskellige metoder til reetablering og pleje af · lysåbne halvkulturer · gamle driftsformer · søer og vandløb · strand og klit · fortidsminder · særligt plejekrævende træer | |||
Teaching And Learning Methods | |||
Undervisnings- og arbejdsformer Undervisningen foregår som holdundervisning, øvelser, ekskursioner og gruppeopgaver. I slutningen af kurset udarbejdes i grupper en synopsis, som er en forudsætning for indstilling til eksamen. | |||
Course Coordinator | |||
Tyge Wilhjelm Kjær, twk@life.ku.dk, Danish Centre for Forest, Landscape and Planning/Skovskolen, Phone: 35331612 | |||
Study Board | |||
Study Committee SLING | |||
Course Scope | |||