Department of Plant Biology
67 % Institute of Food and Resource Economics 33 % | |||||||||||||||
Earliest Possible Year | BSc. 1 year | ||||||||||||||
Duration | One block | ||||||||||||||
Credits | 7.5 (ECTS) | ||||||||||||||
Course Level | BSc | ||||||||||||||
Examination | Final Examination written examination and oral examination Some Aid allowed Description of Examination: Fremlæggelse og forsvar af den store projektrapport. Weight: Rapport og forsvar 100% pass/fail, no second examiner | ||||||||||||||
Requirement For Attending Exam | Godkendte rapporter (mindst 2 udaf 3) | ||||||||||||||
Organisation of Teaching | Forelæsninger, 3 per uge Ekskursioner, ialt 4 Projektarbejde inc MOP | ||||||||||||||
Block Placement | Blok 2 Week Structure: A | ||||||||||||||
Teaching Language | Danish | ||||||||||||||
Areas of Competence the Course Will Address | |||||||||||||||
Grundvidenskab: Identificere, analysere, formulere, afgrænse og bearbejde en bioteknologisk problemstilling, samt at søge information der er relevant for et projekt og forholde sig kritisk til denne Teknologi og produktion: Styre arbejdsprocessen og bruge relevante arbejdsredskaber i projektets forskellige faser, samarbejde effektivt i grupper og forstå gruppedynamiske aspekter af et samarbejde Etik og værdier: Formidle projektet skriftligt, således at det opfylder normerne for videnskabelig formidling i studierapportform, samt opponere og give konstruktiv kritik til medstuderende | |||||||||||||||
Course Objectives | |||||||||||||||
At give deltagerne en forståelse af og indsigt i den erhvervsmæssige og forskningsmæssige udnyttelse af bioteknologien. Kendskab til de levende organismers diversitet og forståelse af hvorledes bioteknologien kan udnytte organismernes naturlige processer til fremstilling af nyttige produkter. Effektivt mundtligt og skriftligt kommunikation. Leve op til krav, hvad angår klarhed, præcision, sprog og videnskabelige kriterier i forbindelse med litteraturhåndtering og rapportudarbejdelse. | |||||||||||||||
Course Contents | |||||||||||||||
På kurset vil de studerende gennem forelæsninger og øvelser få et indledende kendskab til organismers biologiske diversitet, en introduktion til den bioteknologiske terminologi, samt et indblik i en række bioteknologiske firmaers forskning og produktudvikling. De studerende vil blive inddelt i arbejdsgrupper der skal belyse hvorledes KVL's grundforskning er et fundament for den bioteknologiske industri. Gennem en række virksomhedsbesøg vil synergien mellem KVL og virksomhedsforskning vil blive belyst.Desuden skal arbejdsgrupperne belyse en række større bioteknologiske forskningsprojekter der arbejdes med på KVL, og belyse hvorledes disse forskningsprojekter er relateret til erhvervet. I denne del vil der blive udarbejdet 3 rapporter, hvoraf de 2 skal være godkendt for indstilling til eksamen. Herudover skal arbejdsgrupperne vælge en større projektopgave på baggrund af fagmiljøernes idéoplæg. Rammer, krav og kriterier klargøres, der gives et oplæg om samarbejde, hvilket bl.a. indeholder noget om gruppekontrakter og vejlederaftaler. Det vil bl.a. sige oplæg om projektarbejdets form og organisering og om problemorientering. Der gives yderligere oplæg om problemanalyse, problemformulering og handlingsplan. Vejledning af projektgrupperne vil således være både faglig og metodemæssig. Sektion for Læring tager sig af metodevejledningen og den faglige vejledning vil blive varetaget af relevante faglige medarbejdere fra Institut for Plantebiologi. Biblioteket gennemfører workshops for de enkelte arbejdsgrupper på baggrund af deres projektforslag. Grupperne hjælpes i gang med søgningen på det enkelte projekt, ligesom de får en generel introduktion til biblioteket samt til litteratur- og kildehåndtering generelt og formelt. Hver arbejdsgruppe præsenterer resultatet af deres projekt, og opponerer på et andet projekt. | |||||||||||||||
Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||
Undervisningen vil være delt op i en række forelæsninger som suppleres med ekskursioner til bioteknologiske virksomheder. Hovedparten af undervisningsaktiviteten indenfor metode og projektarbejde vil består i selvstændigt projektarbejde styret af de studerende, understøttet af vejledning fra henholdsvis en metodevejleder og en faglig vejleder. | |||||||||||||||
Course Coordinator | |||||||||||||||
Bjarke Veierskov, bv@life.ku.dk, Department of Plant Biology and Biotechnology/Plant Physiology and Anatomy Laboratory, Phone: 35333328 Poul Erik Jensen, peje@life.ku.dk, Department of Plant Biology and Biotechnology/Laboratory for Molecular Plant Biology, Phone: 35333340 Anders Dahl, and@life.ku.dk, Institute of Food and Resource Economics/Consumption, Health and Ethics Division, Phone: 35332376 | |||||||||||||||
Study Board | |||||||||||||||
Study Committee NSN | |||||||||||||||
Course Scope | |||||||||||||||
| |||||||||||||||