130401 Objective Oriented Projects

Details
Forest & Landscape
Earliest Possible YearBSc. 1 year
DurationOutside schedule
 
Credits5 (ECTS)
Course LevelBSc
 
ExaminationFinal Examination

oral examination


All aids allowed

Description of Examination: Mundtlig evaluering på baggrund af en gruppeprojektrapport og en procesbeskrivelse.

Weight: Skriftlig præsentation 50%. Fagligt indhold 20% Præsentation og eksamination 30%



pass/fail, internal examiner
 
Organisation of TeachingSLing-kursus, Nødebo
 
Block PlacementUdenfor blokstruktur
Week Structure: Udenfor ugestruktur, uge 3 til 5
 
Teaching LanguageDanish
 
Areas of Competence the Course Will Address
Den studerende skal opnå en forståelse for principperne og elementerne i problemorienteret projektarbejde. Herunder en overordnet forståelse for de forskellige faser, som et traditionelt problemorienteret projekt nødvendigvis må gennemløbe samt hvad disse faser indeholder.

Den studerende skal opnå erfaring i at arbejde problemorienteret ved at gennemføre de ovennævnte faser i et konkret projekt.

Den studerende skal tilegne sig nogle konkrete redskaber til at optimere samarbejdet i grupperne samt reflektere over projektets erkendelses- og læreproces.
Den studerende skal opnå færdigheder i rapportteknik. Herunder kildehåndtering m.m.

Personlige kompetencer:
Samarbejdsevne
Helhedsopfattelse
Problemløsning
Holdningskompetence
 
Course Objectives
Færdigheder i at kunne håndtere mange typer af problemstillinger og søge løsningsmuligheder og kunne formidle disse er af største betydning, både under studiet og for skov- og landskabsingeniørens praktiske dagligdag.
 
Course Contents
Følgende elementer indgår i kurset:

Brainstorm
Problemidentifikation
Problemafgrænsning
Problemanalyse
Arbejdstilrettelæggelse
Rapportopbygning
Kildehåndtering
Kriterier for projektkvalitet
Udarbejdelse af faglig rapport
Udarbejdelse af procesbeskrivelse for gruppearbejdet
Forskellige fremlæggelsesformer (medier) og tilbagemelding fra lærere og holdkammerater
 
Teaching And Learning Methods
Undervisningen foregår i form af diskussioner, foredrag og projektarbejde. Projektet udarbejdes i en studiegruppe som et problemorienteret projekt indenfor et relevant emneområde for uddannelsen.
 
Course Litterature
Sektion for Læring og Tværvidenskabelige Metoder (2001): Kompendium i metode og projektarbejde. 11.udgave. KVL.
 
Course Coordinator
Linda B. Jørgensen, libj@life.ku.dk, Danish Centre for Forest, Landscape and Planning/Skovskolen, Phone: 35331599
 
Study Board
Study Committee SLING
 
Course Scope
lectures15
Colloquia10
project work115
supervision5
examination5

150