| Institute of Food and Resource Economics | |||||||||||||||
| Earliest Possible Year | |||||||||||||||
| Duration | 1 semester | ||||||||||||||
| Credits | 9 (ECTS) | ||||||||||||||
| Course Level | BSc | ||||||||||||||
| Examination | evaluation of project report Aid allowed Description of Examination: pass/fail, external examiner Ved bedømmelsen vægtes projektrapporten (80)%; mundtlig præsentation, procesbeskrivelse og efterskrift (20%) | ||||||||||||||
| Organisation of Teaching | Forelæsninger: 1 skemamodul i 4 uger. | ||||||||||||||
| Block Placement | E7, efterår F7, forår Se kursets hjemmeside | ||||||||||||||
| Teaching Language | Danish | ||||||||||||||
| Optional Prerequisites | 115110 Methods in Problem-Based Projects | ||||||||||||||
| Course Objectives | |||||||||||||||
| At den studerende: Gennemfører et problemorienteret projektarbejde I projektarbejdet får lejlighed til selvstændigt at anvende dele af den erhvervede grundfaglige viden, samt på egen hånd indsamler og tilegner sig ny viden Inddrager og vurderer faglige og/eller metodiske teorier I forbindelse med projektarbejdet får lejlighed til at formidle resultater mundtligt såvel som skriftligt Bliver i stand til at forholde sig kritisk til eget og andres arbejde | |||||||||||||||
| Course Contents | |||||||||||||||
| Den færdiguddannede KVL-kandidats arbejdsopgaver består langt overvejende af deltagelse i projekter og med problemer der sjældent er til at løse alene med anvendelse af redskaberne fra et enkelt fag. I det problemorienterede projektarbejde arbejdes med problemstillinger, der kan relateres til virkelighedens problemstillinger, som oftest på tværs af fagene. Projektarbejdets mål er at tilnærme sig kandidaternes arbejdssituation i forhold til at forstå og løse problemer. Gennem refleksion over eget og andres arbejde, udvikles generel kompetence i at tilegne sig ny viden på studiet. Dette vil også være en forberedelse på at gennemføre senere og større projektarbejder såsom bachelorprojekt, temaprojekt og speciale | |||||||||||||||
| Teaching And Learning Methods | |||||||||||||||
| Projektarbejdet skal foregå i grupper på min. 4 og max. 6 studerende. Hovedparten af undervisningsaktiviteten består i selvstændigt projektarbejde styret af de studerende, understøttet af vejledning fra henholdsvis en metodevejleder og en faglig vejleder. I kursets første del vil der blive diskuteret teori, metode og tværfaglighed, dels af generel karakter, og dels i forhold til de specifikke projekter, der arbejdes med. Som en del af undervisningsformen indgår deltagelse i midtvejsseminar og afsluttende seminar, herunder fremlæggelse og opponering. | |||||||||||||||
| Course Litterature | |||||||||||||||
| Kompendium i Metode og Projektarbejde. 11. udg., 1999, DSR Forlag Andersen, L.J., Kruse, S., Rasmussen, P. Hansen, L.S. (red.) (1995): Introduktion til problem, metode og proces i projektarbejdet - ved naturvidenskabelige uddannelser. 1. udg., Jordbrugsforlaget, KVL, København. Andersen, Ib (1997): Den skinbarlige virkelighed - om valg af samfundsvidenskabelige metoder. 1. udg., Samfundslitteratur 1997. | |||||||||||||||
| Course Coordinator | |||||||||||||||
| Vagn Olsen, vo@life.ku.dk, Institute of Food and Resource Economics/Consumption, Health and Ethics Division, Phone: 35332167 | |||||||||||||||
| Study Board | |||||||||||||||
| Study Committee NSN | |||||||||||||||
| Course Scope | |||||||||||||||
| |||||||||||||||