| Ins. for Human Ernæring | |||||||||||||||
| Tidligst mulig placering | 7 | ||||||||||||||
| Varighed | 1 semester | ||||||||||||||
| Pointværdi | 6 (ECTS) | ||||||||||||||
| Kursustype | Kandidatkursus | ||||||||||||||
| Eksamen | skriftlig prøve med hjælpemidler Beskrivelse af eksamen: 13-skala, intern censur Eksamensdatoer: Godkendelse af rapporter | ||||||||||||||
| Rammer for undervisning | Forelæsninger: ½ skemamodul pr. uge. Øvelser: 3 timer pr. uge. Kurset strækker sig over en 14 ugers periode med forelæsninger, seminarer, plenumdiskussioner og øvelser. Udbydes både forår og efterår | ||||||||||||||
| Blokplacering | E6, efterår F3, forår Efterår: Tirsdag 13-16. Forelæsninger kun tirsdag. Forår: Mandag 13-16. Forelæsninger kun mandag | ||||||||||||||
| Undervisningssprog | Dansk | ||||||||||||||
| Anbefalede forudsætninger | 073141 Sygdomslære og ernæringsfysiologi ved sygdom 076371 Kostrelaterede sygdomme 073112 Ernæringsterapi, diætetik og profylakse | ||||||||||||||
| Begrænset deltagerantal | 40 | ||||||||||||||
| Kursets målsætning | |||||||||||||||
| Efter endt kursus skal de studerende kunne beskrive og forholde sig kritiske overfor videnskabelige publikationer, der omhandler sammenhænge mellem ernæring og sundhedsparametre hos patienter. | |||||||||||||||
| Kursusindhold | |||||||||||||||
| Epidemiologiske grundbegreber, statistiske metoder til analyse og fortolkning af data (systematisk oversigt, metanalyse). Der udarbejdes flere afgrænsede projektrapporter om specifikke emner. | |||||||||||||||
| Undervisningsform | |||||||||||||||
| Kurset er en kombination af forelæsninger, teoretiske øvelser og projektrapporter. | |||||||||||||||
| Litteraturhenvisninger | |||||||||||||||
| Oplyses ved kursusstart. | |||||||||||||||
| Kursusansvarlig | |||||||||||||||
| Jens Kondrup, jeko@life.ku.dk, Institut for Human Ernæring/Klinisk og eksperimental ernæring, Tlf: 35332491 | |||||||||||||||
| Studienævn | |||||||||||||||
| Studienævn LSN | |||||||||||||||
| Kursusbeskrivelsesomfang | |||||||||||||||
| |||||||||||||||