Inst. for Grundvidenskab | |||||||||||||
Tidligst mulig placering | |||||||||||||
Varighed | 1 semester | ||||||||||||
Pointværdi | 6 (ECTS) | ||||||||||||
Kursustype | Fælleskursus | ||||||||||||
Eksamen | skriftlig prøve med hjælpemidler Beskrivelse af eksamen: 13-skala, intern censur Eksamensdatoer: | ||||||||||||
Rammer for undervisning | Forelæsninger: 1 skemamodul pr. uge Øvelser: 2 timer ugentligt | ||||||||||||
Blokplacering | F6, forår Efter aftale; se kursets hjemmeside. | ||||||||||||
Undervisningssprog | Dansk | ||||||||||||
Anbefalede forudsætninger | 015311 Matematisk grundkursus | ||||||||||||
Kursets målsætning | |||||||||||||
Kurset skal sætte den studerende i stand til at udføre talbehandling og grafisk fremstilling ved hjælp af regneark, at benytte elektronisk tekstbehandling (eksemplificeret med MS Word) på en struktureret og effektiv måde, at fremstille egne hjemmesider, at forstå databasers opbygning og anvendelse, at oprette og benytte relationsdatabaser med MS Access og MySQL, at konstruere dynamiske websites med PHP, og at anvende EDB til maskinstøttet løsning af matematiske problemere | |||||||||||||
Kursusindhold | |||||||||||||
Operativsystemet MS Windows. Talbehandling og grafik med regnearket MS Excel. PCens og Internettets opbygning, regneunøjagtighed. Struktureret tekstbehandling med MS Word. Konstruktion af websider, HTML-koder. Oprettelse og anvendelse af relationsdatabaser i MS Access og MySQL. Webprogrammering, konstruktion af dynamiske websites med PHP. Maskinstøttet matematik med Maple-systemet. | |||||||||||||
Undervisningsform | |||||||||||||
Forelæsninger. Tilknyttede ugentlige øvelser i computerrum med instruktor. | |||||||||||||
Litteraturhenvisninger | |||||||||||||
Se kursets hjemmeside for ajourførte oplysninger. | |||||||||||||
Kursusansvarlig | |||||||||||||
Peter Sestoft, sestoft@dina.kvl.dk, Institut for Grundvidenskab/Matematik og Datalogi, Tlf: 3528 | |||||||||||||
Studienævn | |||||||||||||
Studienævn NSN | |||||||||||||
Kursusbeskrivelsesomfang | |||||||||||||
| |||||||||||||