Inst. for Husdyrbr. og Husdyrsundhed (2003/2004) | |||||||||||||
Tidligst mulig placering | |||||||||||||
Varighed | 1 semester | ||||||||||||
Pointværdi | 6 (ECTS) | ||||||||||||
Kursustype | Fælleskursus | ||||||||||||
Eksamen | skriftlig prøve med hjælpemidler Beskrivelse af eksamen: 13-skala, intern censur Eksamensdatoer: | ||||||||||||
Rammer for undervisning | Forelæsninger: 1/2 skemamodul pr. ugeØvelser: 4 timer pr. uge | ||||||||||||
Blokplacering | E1, efterår Onsdag formiddag 8-12 - forelæsninger i E1 kun mandag | ||||||||||||
Undervisningssprog | Dansk | ||||||||||||
Anbefalede forudsætninger | 010611 Statistisk grundkursus 065111 Husdyrenes anatomi og fysiologi 068526 Tema: Husdyrfysiologi og husdyrernæring | ||||||||||||
Kursets målsætning | |||||||||||||
Ved kursets afslutning skal den studerende være i stand til · at foretage indsamling, beskrivelse og analyse af data vedrørende sygdomsforekomst i dyrepopulationer · at forstå principperne for behandling og vurdering af data fra husdyrpopulationer med henblik på vurdering af sygdommes forekomst, udbredelse og årsagsmæssige baggrund · at vurdere kvaliteten af indsamlede data og af resultater af sundhedsmæssige feltundersøgelser med henblik på kritisk stillingtagen til undersøgelsens konklusioner. | |||||||||||||
Kursusindhold | |||||||||||||
Agronomer, beskæftiget som rådgivere i husdyrproduktion, vil ofte blive inddraget i et samarbejde med den praktiserende dyrlæge og landmand. Det er derfor væsentligt at have et fælles grundlag for vurdering af sygdomsoplysninger på besætningsplan. | |||||||||||||
Undervisningsform | |||||||||||||
Der afholdes forelæsninger og øvelser over hele semestret. Undervisningen foregår sammen med veterinærstuderende på 3. semester (10 34 03). | |||||||||||||
Kursusansvarlig | |||||||||||||
Jens Frederik Gramstrup Agger, jfa@life.ku.dk, Institut for Produktionsdyr og Heste/Faggruppe: Populationsbiologi, Tlf: 35333013 | |||||||||||||
Studienævn | |||||||||||||
Studienævn AHJ | |||||||||||||
Kursusbeskrivelsesomfang | |||||||||||||
| |||||||||||||